Înapoi la știri

Mihaela Bilic: Carnea roșie nu este atât de periculoasă pe cât se spune

22 Mar 2025
4 minute min
Ion Ionescu

Mihaela Bilic: Carnea roșie nu este atât de periculoasă pe cât se spune

Medicul nutritionist Mihaela Bilic a explicat recent impactul consumului de carne roșie asupra sănătății. Potrivit acesteia, deși carnea roșie are adesea o reputație proastă, studiile științifice nu susțin în totalitate această percepție. „Carnea roșie a fost acuzată de multe ori că ar avea efecte nefaste pentru sănătate, că ar fi un factor de risc pentru apariția cancerului sau bolilor cardiovasculare”, a afirmat Bilic.

citeaza stiridecluj.ro, Bilic a menționat că studii recente au analizat peste 180 de cercetări, încercând să stabilească legătura reală dintre consumul de carne roșie și cancer. Rezultatele acestor studii variază, iar carnea roșie a primit doar 2 stele în ceea ce privește riscul de cancer, în timp ce afirmația legată de bolile cardiovasculare a obținut doar o stea, sugerând un risc scăzut.

„Solutia nu este eliminarea completă a cărnii din dietă, ci asigurarea unor obiceiuri alimentare sănătoase”, a subliniat medicul. Bilic a subliniat importanța diversității alimentare și a consumului de proteine vegetale, cereale integrale și acizi grași polinesaturați. De asemenea, a clarificat că „carnea roșie nu este același lucru cu carnea procesată sau cu mezelurile”.

Nutritionista a recomandat o porție maximă de 500 g de carne roșie pe săptămână și nu mai mult de 50 g de mezeluri pe zi. „Carnea este bogată în purine, molecule care pot crește aciditatea în organism. De exemplu, 100 g de carne de vită conțin 1,5 g purine, în timp ce peștele conține de 10 ori mai puțin”, a explicat ea.

Bilic a adăugat că un stil de viață echilibrat este esențial, iar excluderea cărnii nu garantează o alimentație sănătoasă. Este important ca carnea să fie combinată cu cereale și legume pentru a menține un echilibru sănătos al microbiotei intestinale. De asemenea, oamenii de știință au concluzionat că riscul de cancer crește cu doar 17% în legătură cu carnea roșie, comparativ cu o creștere de 1000% asociată fumatului. Institutul de Cercetări pentru Cancer recomandă un consum moderat de carne roșie, limitându-se la 500 g pe săptămână și 50 g de mezeluri pe zi.

Alte postari din Sanatate
Sanatate

Ebola disease caused by Bundibugyo virus, Democratic Republic of the Congo & Uganda - World Health Organization (WHO)

Since the last Disease Outbreak News was published on 29 May 2026, the number of confirmed cases and deaths have increased rapidly in the Democratic Republic of the Congo and Uganda. In total, 534 confirmed cases including 93 deaths (case fatality rate 17.4%) have been reported from both countries, while at least 17 people have recovered from the disease.

Sanatate

Naked mole-rats age so slowly, resist cancer so well and survive oxygen loss so strangely that researchers now study them as one of nature’s best clues to human ageing. - Space Daily

The naked mole-rat is a small, hairless, more or less blind rodent that lives in colonies under the deserts of East Africa. By Space Daily Editorial Team · Editorial process The naked mole-rat is a small, hairless, more or less blind rodent that lives in colonies under the deserts of East Africa.

Acasa Recente Radio Județe